Saturday, April 18, 2009

what a journeys - section 2

mmg gler kan..

malam semakin meniti siang semakin menghilang

dalam masa 3 jam tue aku dan dia xtau nk bwt apa..
juz tunggu tunggu dan tunggu

aku call dan sms semua member2 yg aku rse dpt membantu..
tapi semua membantu apa yg terdaya.ada juga yg begitu ambil berat..ada yg bg kata2 semangat..hoho

thanx sgt2 kt diorang

fatin
assakir
khai
daniel
dan semua nya


aku pergi ke bilik pengurus station jikalau ticket ke kl masih ada...dan pengurus tue memberikan jawapan yg amat membuatkan hatiku sedikit gembira.. kerana ticket ke kl masih ada dan tinggal 50 je lagi..


dalam pkol 8 malam

sekali lagi berbalik ke bus station nk tanya kot2 ada x bus yg pg kl 
tapi jawapan tetap hampa
dan terus menuju pulang ke train station. 

ond way ke situ, dia telah pun call pak cik teksi utk hantar dia sampai kt uitm.
kitorang janji ngn pak cik tue pkol 8.30..
menjelang 8.30 aku dan dia menunggu pak cik tue.. minit berganti minit teksi pun langsung tidak kelihatan. tiba2 terlintas dalam fikiran aku idea yg memang gila2..
xda lagi idea segila ini yg dtg dr buah fikiran aku..
aku melontarkan idea gila2 aku kt dia..yeah die pun tertanya2 apa alah idea aku tue

idea aku tue sebenarnya ialah..aku ngn dia blk kl mlm tue..then pg keesokan harinya patah balik ke segamat..dan seterusnya aku blk kl semula..

pada mulanya dia amat sukar untuk menerima idea tue tapi dia memberi kata dua..

jika pak cik teksi tue x dtg sebelum pkol 8.50...die akan ikut idea aku tue..

beberapa ketika ada sorang pak tegur..tanya nk blk uitm ke..

aku amat yakin itulah pak cik yg dia call sebentar td, tp apa yg aku musykilkan knpe die x bwk kereta warna biru(teksi johor) sebab tym tue die hanya bawak kereta satria merah..

memang berat hati aku nk lepaskan dia naik kereta tue sbb takut apa2 yg terjadi nnti.. ye lakan..tue bukan teksi yg sepatutnya tapi hanyalah teksi sapu semata2.
kalau papa jd nnti aku juga yg berputih mata


aku dan dia pun semakin hampir dgn idea gila2 tue.. tepat jam 9.30 aku terus terpacul kt depan counter ticket untuk beli ticket ke kl utk 2 org..

aku amat2 berharap agar ticket masih ada lg..dan ternyata harapan aku menjadi kenyataan.
harga die kira berpatutan la juga rm34 utk 2 org.


sepanjang 6 jam (9.30 mlm ke 2.30 pg) menunggu train ke kl,
banyak yg aku dan dia luahkan..
segala yg tersirat semua diluahkan
byk bnde yg aku dan dia bicarakan sepanjang 6 jam menunggu


dan ketika masih menunggu aku tersentak seketika..baru aku sedari yg aku dan dia masih lagi menikmati makan malam.
terus aku ajak dia ke kedai berdekatan..walaupun aku hanya mkn tghari tue aku masih rasa kekenyangan mungkin disebabkan perasaaan aku yg terlampau gembira kerana dpt berjumpa ngn dia.

aku hanya order tea o ais limau yg mmg minuman favourite aku..dan dia mee grg dan air suam

selepas menjamah hidangan jam menunjukkan pukul 10.30
masih ada 5 jam lagi. aku dan dia hanya duduk kt station tue
berbual segala macam topic

penat duduk berdiri..penat berdiri jalan2
memang lama 5 jam tue..tp disebab kan dia bersama aku masa berjalan amat pantas
aku x dapat bayangkan apa akan terjadi jika hanya aku je mlm tue tanpa dia untuk mengharungi semua ini

jika aku tertido siapa lah yg dapat aku harapkan untuk mengejut aku tatkala aku train sampai
dan jika aku menahan mengantuk siapalah yg akan menemani aku untuk berbual
dan mesti aku rse yg 5 jam seperti 50 jam


Minit berganti minit jam berganti jam dia setia menemani aku disisi
tanda2 kebosanan langsung tidak kelihatan di wajahnya
sabar menanti dan tersemat raut2 keletihan 

Di perkarangan station lampu bercahaya melimpahi segenap ruangan tempat menunggu. kelihatan sepasang couple yg sama mcm aku sedang menanti train untuk pulang ke kl

Akhirnya saat2 yg aku tunggu selama 8 jam semakin menjelma
aku terdengar bunyi horn train yg menunjukkan ia semakin menghampiri
seksa penantian yg semakin berakhir
dan train yg ditunggu telah tiba


to be continue

5 comments:

  1. aku sonok sbb ko selamat jugak smpi ke kl~eheh

    ReplyDelete
  2. err.. baru aku prasan citer nie bersambung ngan citer bawah... patut rase mcm tergantung.. haha...

    ReplyDelete
  3. peh, lmbt pickup lak aku.... huhu....

    ReplyDelete