Friday, May 8, 2009

Kehilangan yg dirasai




9th may 2009

Harinie merupakan hari yg menyedihkan buat diri aku
setelah lebih 2 bulan aku bela hari 2 ekor ikan laga aku meninggalkan aku

Selama ini aku akan bg ikan2 tue makan cacing khas 2 kali sehari
dan aku amat tertarik pabila ikan2 tue mengembangkan sirip untuk  berlaga
mmg cantik dan amat terpesona

ikan laga ataupun nama scientificnya Betta splendens, juga dikenali sebagai beta fish ataupun betta..

Selama 2 bulan lebih nie aku x pernah lupa untuk bg makan..

tapi sejak ari isnin lalu aku terleka kerana makanan ikan laga nie iaitu cacing khas sudah habis..

2 3 kali aku perge kedai pet shop nk beli cacing nie tapi..

tapi.. ada sahaja yg menghalang

tiap kali aku pergi kedai nie tutup..dan bila ada kelapangan aku pula terlupa..


dan semalam aku nekad walau apa pun yg terjadi aku tetap nekad untuk beli cacing tue harinie...

tapi bila aku bgn dr tido td aku terus pg ke aquarium ikan laga tue... dan aku sungguh terkejut dalam kedua2 aquarium  tue ikan laga sudah tiada.. yg menggantikannya ialah ikan puyu...

kesedihan mula mendatang.dan aku membayangkan mungkin ikan ini sudah tiada lagi..kerana xkn lah mak aku tiba2 je letak ikan puyu dalam tempat ikan laga nie..


ikan laga merupakan binatang yg senang untuk dipelihara kerana xperlu memandikannya..tidak perlu membersihkannya.. untuk membelanya kita hanya perlu bg mkn secukupnya dan bersihkan bekas dan tukar air dalam 3 atau 4 hari sekali...


tapi sayang seribu kali sayang aku tidak bg ikan nie makan secukupnya...walaupun selama ini aku jaga dgn baik tapi sejak dr isnin lalu aku membiarkannya hidup dalam kelaparan..aku rasa berdosa sgt kerana membiarkan ikan nie mati kelaparan... 


aku rse aku akan beli ikan laga yg baru untuk menghilangkan kesedihan ini.. 













kehilangan ia amat dirasai oleh ku...

3 comments:

  1. salam takziah buat ko afan...
    huhu... yg pergi tuu da biar laa..
    jgn ditangis bende yg telah pergi...

    ReplyDelete